Saturday, February 5, 2011

.Cerita Lapuk.


Lame dah tak update lepas balik dari jumpa My Girls tu :) Mungkin perlukan rehat yang secukupnye. Macam penat nau bunyinye. HAHA.. Sebenarnye dah tak tau nak cite pe pun. Tak de ape yang nak di updatekan. Ilham belari2 lah. Haiyaa..

Alang2 dah update ni, nak cite jugaklah cerita yang dah lapuk jugak laa. Aritu 270111 (see, lapuk kan? :D ) teman mak aku g kursus kat Ampang. Kami tidur kat De' Palma Hotel. Makan minum sume kena tanggung tapi mak aku je lah. Hee~ sebab tu kursus die kan. Kami duk sane 3 ari 2 malam.

Yang syoknye, sampai2 je kat hotel tu, orang tu kate name mak aku tidak berdaftar untuk kursus ni. Haihh.. Nasib laa mak aku bawa surat yang tunjukkan die g sane. SELAMAT ! So, cek2 mak aku ni ganti sorang staff lelaki. Mungkin die tak de partner so die pun tak mau lah join kan. Hee~

Buktinye semua staff yang join kena kongsi bilik. 1 bilik dua orang. Aku & mak aku pun g laa masuk bilik hotel tu. Kami tunggu jugak sape laa yang akan share bilik ngan kami. Sampai malam kami tunggu. Last2 dapat tau memang die sorang je staff laki. Tak kan nak share bilik ngan perempuan kan? LOL :D Memang rezeki sangat laa sebabnye kalau kena share ngan orang lain, 1 bilik dah jadi 3 orang. Nasib laa mak aku gantikan tempat uncle tu. Say THANKS to uncle. HAHA..

Duduk sane aku jadi hantu ayam. Tiga2 hari tu aku makan ayam je. Makan ayam KFC plak. Memang sedap laa aku habaq kat ang ! HEHE.. Sebelah hotel tu Ampang Point, so jalan je tepi tu memang dah nampak KFC. Mak aku memang teruja sangat nampak KFC tu sebab die dah tak perlu nak jalan jauh2 belikan makanan untuk aku. HAHA ;D

Kat sane jugak, berpeluang jugak laa aku jumpa best friend aku, Mrs, Gapie tu :) Lame tak jumpa die. Aku jumpa die pun sejam je. Tu pun sebab time die rehat. Die kerja kat sane. Sejam pun sejam laa, janji dapat jugak jumpa kan. Makan2 jalan2 kejap then die kena masuk kerja balik.

Aku g sane naik bus dan balik aku naik ETS. Oh, teruja betul aku naik ETS tu. Seronok gila habaq kat ang ! :) Dua jam dari KL sentral boleh sampai Ipoh. Tiket die RM 30. Tiket kami pukul 5. 40 pm dan sampai Ipoh pukul 7.40 pm. Yang paling seronok, mak aku dah tak susah hati memikirkan perkara2 yang akan berlaku sepanjang perjalanan. Sebab ETS ni duk atas rail die je. Kalau naik bus, macam2 laa mak aku fikirkan.

Makan tidur makan tidur, jadi hantu ayam duit mak dan ETS yang memudahkan perjalanan (duit mak juge) memang sangat menjadikan aku macm bos dan tersangatlaa best ! Bile lagi mak nak g kursus area KL ye? =P